Zadelpijn en ander damesleed - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Eva Rademaker - WaarBenJij.nu Zadelpijn en ander damesleed - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Eva Rademaker - WaarBenJij.nu

Zadelpijn en ander damesleed

Blijf op de hoogte en volg Eva

22 Juli 2016 | Maleisië, Kota Kinabalu

Hoi allemaal,

Na de lange dag van gister hebben we als een blok geslapen vannacht. Na een ontbijt met toast en suiker (hopelijk de laatste keer deze vakantie...) gingen we met de auto naar het gebied waar we zouden gaan fietsen samen met een aardig Amerikaans koppel. De tocht begon op het "middelste niveau" wat easypeasy was voor ons als keiharde Nederlanders die elke dag fietsen. We gingen naar Wind cave, dé cave waarvoor we zaklampen met wel vier extra batterijen hadden gekocht en die we natuurlijk vergeten waren. Uit gemak hadden we eigenlijk deze tour geboekt, omdat het met de bus een groot gedoe was. En maar goed ook dat we niet met zijn tweeën waren, want de grot was pikkedonker en zat vol met vleermuizen (denk aan het scenario van gister), maar was wel een 'mooie' ervaring. Vervolgens gingen we off road naar de Fairy cave en dit was werkelijk prachtig. We moesten smalle trappetjes op om boven te komen en dan zag je de opening waardoor het licht in de grot scheen inclusief alle begroeiing en stalactieten en -mieten.
Na veel foto's gemaakt te hebben gingen we verder met ons 'zwaarste fietslevel' en we moeten toegeven; het zweet gutste ons van het voorhoofd. Smalle paadjes over keien en dwars door de jungle klommen we bergjes op en na een lekker koud voetenbadje reden we regelrecht naar onze lunch. Hier hebben we lekker Maleisisch gegeten en werden na een korte rit naar de auto gedropt bij ons hostel. Gelukkig konden we daar nog even douchen en omkleden voordat we vertrokken naar het vliegveld.
Op het vliegveld waren we nu bijna 3 uur van tevoren, dus tijd zat. We hebben een lekkere (in ieder geval Lindy vond dit, Eva iets minder) hamburger naar binnen gewerkt en zijn inmiddels aangekomen in Kota Kinabalu. Het was nog tricky of we wel in ons hostel konden, want we hadden niet aangegeven dat we laat (21.45u) pas landden. Met flink aanwezige zadelpijn liggen we nu in ons nieuwe bedje boven de bar onder een plaidje, maar er zijn wel mooie badkamers en morgen gaan we genieten van ons ontbijtbuffet!

Morgen een rit door Borneo met de Noord-Borneo railway, slaaplekker!

Liefs,
Ons

• 22 Juli 2016 - 17:34

Mieke En Bompa:

Oei, ik dacht eerst dat jullie door die hamburger waren aangekomen (d.i. zwaarder geworden) maar het was aangekomen in Kota Kinabalu. Dus hebben de fervente Nederlandse fietsmeisjes ook zadelpijn kunnen ervaren. Geniet nu maar van de +/- meer geciviliseerde wereld en nog eens bedankt voor de verslaggeving.
    Kusjes van Mieke en Bompa