De buien in het droge seizoen - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Eva Rademaker - WaarBenJij.nu De buien in het droge seizoen - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Eva Rademaker - WaarBenJij.nu

De buien in het droge seizoen

Blijf op de hoogte en volg Eva

24 Juli 2016 | Maleisië, Kota Kinabalu

Hoi allemaal!

Vanochtend stonden we om 6.00 op om naar het Kinabalu nationaal park te gaan. Om 6.50 stonden we klaar bij de minivans die om 7.00 zouden gaan. Toen het 7.15 was en er inmiddels een paar foto's van ons gemaakt waren, zijn we het toch maar gaan navragen en bleken ze dus pas 8.30 te vertrekken... Vervolgens hebben we de taxi gepakt naar een andere bus terminal en uiteindelijk waren we na een rit van 2 uur om 10.00 bij de Mount Kinabalu. Een korte broek en geen vestje bleek iets te optimistisch gedacht. We hadden het vrij koud maar gingen toch diehards als we zijn het park even bekennen. Toen we de trails zagen maakten we toch snel rechtsomkeert om de guided Tour van 11.00 te volgen. Dit bij elkaar duurde zo'n twee uur. Na wat leuke informatie op zak te hebben over orchideeën, maar ook over dat er geen gevaarlijke dieren in het park zitten, gingen we zelf een wandeling maken. Deze bleek best stijl, glad en zo'n kilometer langer te zijn dan er stond. Na een vermoeiende wandeling gingen we naar de overkant van de parkingang om te lunchen. We hadden net besteld toen de bus aankwam (ze kennen hier geen bustijden) dus we sprintten zonder eten naar buiten om hem te halen. Hierin hebben we heerlijk geslapen tot de tropische regenbui van bijna 3 uur (!) ons liet ontwaken. De straten stonden letterlijk blank en de regen kwam door de bus gelekt. Om 15.30 waren we bij de terminal en zijn we in de stromende regen langs de weg gaan staan voor een minivan (taxi's zijn redelijk prijzig). Deze bleek niet helemaal door te rijden tot waar wij wilden dus het laatste stuk hebben we in ons plastic poncho gelopen en uiteindelijk waren we om 16.45 is ons hostel, nog steeds levend op 1,5 toast met suiker. Na een lekker warme douche gingen we op zoek naar een specifiek restaurantje, maar deze bleek niet meer te bestaan. Uiteindelijk zijn we weer bij hetzelfde van gister gaan eten en dat was heerlijk! Nu liggen we bekaf in ons bedje. Morgen gaan we island hoppen en beginnen de rustdagen!

Liefs,
Ons