Van Amsterdam naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eva Rademaker - WaarBenJij.nu Van Amsterdam naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eva Rademaker - WaarBenJij.nu

Van Amsterdam naar Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Eva

17 Juli 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal!

Vandaag vertrokken we om 13.50 richting Guangzhou. Helaas zaten we niet naast elkaar, maar heeft Lindy wel kunnen genieten van een Australiër die tegen haar aan lag te slapen. Films en eten waren er zat, dus we hebben een prima vlucht gehad. Na een dik tien uur durende vlucht landden we dan eindelijk in China. Het kostte wat moeite om 'groundstaff' te vinden, want we wilden even checken of onze bagage automatisch werd verplaatst naar het volgende vliegtuig. Gelukkig was dit zo, en na 40 minuten aan de grond te hebben gestaan om te wachten op het startsignaal zijn we rond 9.10 vertrokken naar Kuala Lumpur. Eenmaal aangekomen hebben we daar een tijdje bij de douane gestaan, samen met pak en beet 800 Chinezen (erg knus). We zijn nu trotse eigenaar van een stempel om 90 dagen in Maleisië te verblijven. Met de taxi gingen we vervolgens naar het hotel, deze blijkt best wel veel verder buiten Kuala Lumpur te liggen dan gehoopt en gedacht, maar ach. Na het dumpen van onze backpacken zijn we met de trein naar Kuala Lumpur gegaan en hebben hier de Petronas twin toners bewonderd (inclusief het winkelcentrum). Vervolgens gingen we dineren in de Skybar van het Tradehotel, op de 33e verdieping mét uitzicht. Een mooi begin van onze reis dus! Morgen trekken we onze trendy sandalen aan en gaan eerst nog even in Kuala Lumpur het centrum bekijken om vervolgens met de trein naar het vliegveld te gaan en naar Kuching te vliegen.

Tot morgen!

Liefs,
Ons

• 17 Juli 2016 - 16:26

Remmie Smeele:

Wauw...dames jammer dat jullie niet naast elkaar konden zitten maar gelukkig een goede vlucht gehad.meteen weer na aankomst door om de omgeving te verkennen....knap hoor...ik zou toch ff paar uurtjes rust hebben genomen

• 17 Juli 2016 - 18:07

Bompa:

Eva en Lindy,
    Bedankt voor de berichtgeving en dan blijkt dat jullie reis meevalt. Ja K-L is een speciale, goed verzorgde stad. In de omgeving van het treinstation logeerde ik toen in 1983, dus +/- centraal.
    Dait mailtje zullen jullie pas lezen in Kuching en blijf maar goed oppassen, want 2 Europese meisjes kunnen worden lastiggevallen (raad van een Bompa)
    Veel liefs uit Pulderbos van Mieke en Bompa