De duurste treinrit van ons leven - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Eva Rademaker - WaarBenJij.nu De duurste treinrit van ons leven - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Eva Rademaker - WaarBenJij.nu

De duurste treinrit van ons leven

Blijf op de hoogte en volg Eva

23 Juli 2016 | Maleisië, Kota Kinabalu

Hoi allemaal!

Vandaag zijn we na een heel gedoe in de trein voor de North Borneo Railway gestapt. Via de mail hadden we contact gehad met de receptie van het luxe resort die de treinreis regelt. We wilden cash ipv met creditcard betalen en dat was akkoord (na 4 dagen gezeurd te hebben). De treinrit is eigenlijk altijd uitverkocht, omdat er maar 80 mensen in kunnen. Toen we daar aan kwamen zei de vrouw achter de desk dat we niet op de lijst stonden én dat de rit vol zat. Uiteindelijk konden we toch mee, maar niet met twee bankjes tegenover elkaar, maar allebei een apart bankje tegen de muur. Sois, we zaten er in. We kregen heerlijk ontbijt, hadden 2 tussenstops en daarna nog een uitgebreide lunch. Het was een leuke invulling van de dag zo'n ritje met de stoomlocomotief, maar wel een beetje duur voor hetgeen wat we er voor kregen.
Terug in het hostel hebben we wat kleding gewassen en uitgezocht hoe we morgen bij de mount Kinabalu komen. Dit blijkt nog een beste rit (2 uur met de bus) te zijn. Verder hebben we nog een beetje door het stadje gewandeld en gegeten bij El Centro, lekker Westers en een leuk zitje.
Nog steeds met zadelpijn en moeie benen gaan we nu vroeg slapen. Morgen om 6.00 de wekker en dus naar de Mount Kinabalu en verder een canopytour over de hotsprings.

Welterusten!