Sapi, Mamutik en Koreanen - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Eva Rademaker - WaarBenJij.nu Sapi, Mamutik en Koreanen - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Eva Rademaker - WaarBenJij.nu

Sapi, Mamutik en Koreanen

Blijf op de hoogte en volg Eva

25 Juli 2016 | Maleisië, Kota Kinabalu

Hoi allemaal!

Vandaag ons laatste dagje gehad in Kota kinabalu. In onze bikini vertrokken we naar de Jetty op zo'n 20 minuten lopen. We gingen met de speedboot vol Koreanen naar het eilandje Sapi. Het was prachtig weer en de eilandjes en omgeving ook. Sapi zat vol met Chinezen en andere spleetogen, maar we hebben lekker op het strand gelegen en in de zee gezwommen. Blij dat we geen snorkelsets hadden gehuurd, want er was maar een klein afgezet stukje waar dat mocht en de visjes die er waren, konden we ook met het blote oog zien. Verder hebben we ook nog een stukje het eiland op gelopen waar we een komodovaraan (!) tegenkwamen. Ook zagen we neusapen toen we op het strand lagen, heel gaaf! De chinezen vonden de apen ook heel interssant, eentje wilde zelfs een banaan geven... Het zou toch mooi zijn als die aap al die selfiesticks en telefoons onder had gekakt...
Om 13.00 vertrokken we met de speedboot richting Mamutik, dit is het kleinste en rustigste eilandje. Althans, stond in het boekje... Het zat vol Koreanen en er was een ministrandje. We wilden gaan lunchen, maar het buffet was 30 RM per persoon (zoveel was ons totaalbedrag bij het diner in Kuching). Uiteindelijk hebben we ergens goedkoper kunnen eten en zijn daar eigenlijk blijven hangen tot 16.00, want het onweerde en regende. Na een lekker warme douche in het hostel voelde Lindy zich niet zo lekker en hebben we even op bed gelegen. Vanavond wat gegeten in het restaurantje onder het hostel, niet heel bijzonder maar wel prima als je liever niet naar buiten wilt.
De wekker staat weer om 6.00 om de bus naar het vliegveld te pakken. We landen in Kota Bharu en gaan dan met de taxi en boot naar Perhentian Besar. Hier is geen/slecht WiFi, dus misschien is dit het laatste verslag tot Kuala Lumpur! We zullen hier lekker twee en halve dag op het strand liggen en snorkelen in een middelluxe hotel.

Hopelijk tot morgen en anders tot donderdag!

Liefs,
Ons