De geïmpregneerde reizigersklamboe - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Eva Rademaker - WaarBenJij.nu De geïmpregneerde reizigersklamboe - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Eva Rademaker - WaarBenJij.nu

De geïmpregneerde reizigersklamboe

Blijf op de hoogte en volg Eva

18 Juli 2016 | Maleisië, Kuching

Hallo allemaal!

Onze tweede dag in Verwegistan begon goed, we hadden een prima nacht gehad. Maar daarna zat eigenlijk vooral alles tegen. Zonder ontbijt (alles was nog dicht) en mét onze 13 kilo zware backpack vertrokken we met de trein en taxi naar Kuala Lumpur sentrum (lang leve ons hotel dichtbij het vliegveld en ver van de stad). Eenmaal daar aangekomen en de metro gepakt naar Masjid Jamek, was het al 11.15 en hadden we nog maar een uur... De moskee waarvoor we dus 2 uur onderweg waren geweest (misschien een beetje overdreven maar het voelde wel zo!) STOND IN DE STEIGERS. Vervolgens gingen we naar de central market wat blijkbaar niet de central market was om te ontbijten. We wilden gewoon witte rijst, wat blijkbaar nasi putah was. Gevolg: een boze restauranteigenaar omdat we geen kip wilden.
Vervolgens gingen we via onze kaart lopen en op zoek naar een zekere tempel. Toen een vriendelijke Chinees ons de weg wilden wijzen door het in te typen op Google maps, bleek dit echter een halfuur lopen te zijn. Dat ging helaas niet met onze tijd, dan maar op zoek naar Chinatown. Dankzij Lindy haar kaartlees skills en richtingsgevoel uiteindelijk gevonden, maarrr het vliegtuig riep dus we moesten direct weer terug naar de metro...
Op het vliegveld aangekomen hebben we wel lekker geluncht en na het incheckdrama (de final call was al toen wij nog moesten inchecken), zaten we eindelijk veilig in het vliegtuig naar Kuching. We vertrokken op tijd en trots met een nieuwe stempel in ons paspoort kwamen we bij ons hostel. Het kon alleen nog maar beter worden en dat werd het ook. Een heel mooi hostel met een prima tweepersoonskamer én airco. Door het niet helemaal goed lezen van de gebruiksaanwijzing (immers daar heb je geduld voor nodig) van onze €56 dure geïmpregneerde klamboe liggen we nu ietwat krap met de klamboe precies op ons hoofd in bed. We hebben heerlijk gegeten aan de Waterfront promenade en hebben al een route uitgestippeld voor onze wandeling morgen. Een overnachting in Bako wordt hem uiteindelijk toch niet meer, want dat is al vol, maar een dagtocht is waarschijnlijk ook wel mooi! Wel hebben we ons enigszins dure hotel geannuleerd in kota kinabalu en zullen nu verblijven in het Borneo backpackers hostel, wat iets meer binnen ons budget valt (gegevens volgen).
Morgen op zoek naar een Tour organisator voor een trip naar Semonggoh en Anna raises longhouses en de stad verkennen.
Welterusten voor ons en liefs van onder de klamboe!